Internet prodaja ili klasična prodaja?

Vremena se konstantno mijenjaju, a oni koji ignorišu tokove koje svako vrijeme nosi sa sobom obično bivaju podređeni onima koji su ih znali prepoznati, a naročito onima koji i sami doprinose kreiranju modernih tokova. Ovo pravilo se reflektuje kako na društvenom tako i na poslovnom nivou.

Vremena se konstantno mijenjaju, a oni koji ignorišu tokove koje svako vrijeme nosi sa sobom obično bivaju podređeni onima koji su ih znali prepoznati, a naročito onima koji i sami doprinose kreiranju modernih tokova. Ovo pravilo se reflektuje kako na društvenom tako i na poslovnom nivou.

Internet je zasigurno već obilježio ovo stoljeće kao glavni faktor razvoja društva i privrede. Neki ga proklinju jer im uništava biznis koji su stekli, dok ga drugi koriste jer su u njemu vidjeli svoju priliku. Poslovica kaže: „U vrijeme snažnih vjetrova neki se skrivaju gradeći zidove a neki grade vjetrenjače“. Budite od ovih drugih! Prvo prepoznajte a onda iskoristite potencijale koje vam pruža današnjica!

Najnovije statistike pokazuju da se navike potrošača uveliko mijenjaju i da senzibilnost prema online kupovini sve više raste. Ove statistike se uglavnom odnose na privredno razvijeni dio svijeta, Amerika, Japan, Zapadna Evropa, Kina i dr. ali bez sumnje važe i za naše podneblje. Radi se o prilici koju iskorištava mnogo startup-ova pri odabiru biznis projekata ali i velike kompanije sa naših prostora. Nažalost ove druge su zbog „razmaženosti“ dobrim poslovanjem i duboko ukorijenjenih navika, uglavnom „kratkovidne“ u pogledu vremena koja dolaze ili trome i nedovoljno fleksibilne da bi se prilagođavale novim trendovima. Čast izuzecima među spomenutima, takvi prave istoriju! Ipak, iskustvo je pokazalo da startup-i i mlade firme najbolje prepoznaju i koriste moderne trendove.

To što učešće online trgovine na tržištu konstantno raste ne znači da će klasična prodaja izumrijeti. Ona i dalje živi, naročito kada se radi o proizvodima koje ljudi žele prvo vidjeti, opipati, pomirisati itd. prije nego ih kupe. Kod proizvoda poput knjiga i elektronike online prodaja grabi već velikim koracima i na mnogim tržištima ostavlja klasičnu prodaju na „staklenim nogama“. Po pitanju životnih namirnica i robe sa kratkim rokom upotrebe je izvjesnije da će se još duži niz godina potrošači snabdijevati uglavno u klasičnim supermarketima i prodavnicama, iako je i firmama iz ove branše preporučljivo pravovremeno pozicioniraje u online tokovima.

Zašto je online poslovanje u usponu?

Prema istraživanjima, potrošači kao najvažnije razloge za korištenje online trgovina navode:

  • Udobnost i jednostavnost
  • Otvoreno non-stop
  • Povoljniji proizvodi
  • Mogućnost uporedbe cijena

Kao jedan od bitnih faktora za obavljanje online kupovine navode se također i ocjene kvaliteta proizvoda i usluga, tzv. „Reviews“. Ove ocjene proizvoda i usluga potrošači doživljavaju kao preporuku ili kao upozorenje na loš proizvod/uslugu, zavisno od ocjene koju su prethodni korisnici ostavili.

Prilagodite svoj online biznis također i specifičnim prohtjevima vaše ciljne grupe i razmislite na koji način možete izaći u susret korisnicima vaših usluga/ proizvoda po pitanju stvari koje su im bitne i sprovodite ih konsekventno u djelo.

Piše: Edin Ibrišimović

Želite

kvalitetan sajt?

dobru poziciju na Google-u?

brendirati firmu ili proizvode?

Kontaktirajte nas